انواع فن کویل‌ها و قیمت آنها

 

پیش از آنکه بخواهید با انواع فن کویل‌ها آشنا بشید بهتر است با خود ماهیت فن کویل آشنایی کامل داشته باشید؛ به این منظور به مقاله‌ی به دریچه دسترسی فن کوئل مراجعه کنید.

انوع فن کویل از نقطه نظر موقعیت لوله های کویل بر دو نوع دست راست و دست چپ تقسیم می شوند. در لوله کشی موتورخانه تا فن کویل، برای کارکرد دو فصلی (تابستانی-زمستانی) دو سیستم زیر استفاده می‌گردد:

 

انواع فن کویل

 

فن کویل و سیستم دو لوله‌ای 

سیستم دو لوله ای از یک لوله رفت و برگشت مشترک برای سیستم تابستانی و زمستانی استفاده می شود که بیشتر در مناطقی که اختلاف دمای تابستان و زمستان کم است استفاده می گردد.

 

فن کویل و سیستم چهار لوله‌ای 

در سیستم چهار لوله ای از دو سری لوله رفت و برگشت مجزا جهت سیستم تابستانی و زمستانی استفاده می گردد. این سیستم بیشتر در مناطقی که نیاز به کنترل انعطاف پذیرتری از لحاظ درجه حرارت دارند استفاده می گردد.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید  

 

انواع دیگر فن‌کویل‌ها :

 

تقسیم بندی فن کویل‌های روکار و توکار 

به فن کویل های سقفی توکار، داکت فن کویل یا فن کویل کانالی نیز گفته می‌شود که اجزای آن و کانال‌های تامین و توزیع هوا به صورت توکار و درون قسمتی از سقف  (معمولا قسمت ورودی هر اتاق یا سالن) جاسازی می‌شوند و انواع روکار آن به صورت دیواری و زمینی موجود هستند. مزیت فن کویل سقفی توکار این است که بر خلاف نوع کاستی سقفی (که به سقف کاذب جهت مخفی کردن اجزا و کانال ها نیاز دارد)، به سقف کاذب نیازی ندارد و اجزا و کانال های آن در قسمتی از سقف (معمولا قسمت های پرت و بدون استفاده مانند قسمت ورودی هر اتاق یا سالن) همانند شکل زیر جاسازی و نصب می گردد. با استفاده از ترموستات کنترلی نصب شده در هر اتاق یا هر قسمت از ساختمان و نیز روشن و خاموش شدن فن، مقدار دمای حرارتی و برودتی تنظیم می شود.

 انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید 

 

فن کویل‌های توکار یا روکار

 

فن کویل زمینی: 

این فن کویل ها قابل استفاده در مکان‌های مختلف از جمله اداره‌ ها، هتل‌ ها، آپارتمان‌ ها هستند و طراحی بدنه زیبای آن‌ها هارمونی بی‌نظیری در فضاهای مختلف ایجاد می‌کند. قابلیت جابجایی بهتری دارند، راحت‌تر تعمیر می‌شوند. اما کمی سر و صدا دارند.

 

فن کویل دیواری:  

این فنکویل‌ها معمولاً به دلیل شباهت ظاهری‌ای که به کولرهای اسپیلت دارند، مورد اشتباه قرار می‌گیرند.  فن کویل های دیواری در فضاهای تجاری مانند بانک‌ها و مغازه‌ها به دلیل نصب آسان‌تر و همچنین مکان‌هایی که نیاز به بازسازی دارند و امکان لوله‌کشی مجدد و خراب‌کاری ساختمان وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید   

فن کویل کاستی: 

 فن‌کویل‌های کاستی اصولاً زیر سقف کاذب نصب میشوند و فقط دریچه‌ی هوای خروجی آن‌ها دیده می‌شود.

 

فن کویل کانالی: 

 در صورت وجود یک سیستم تهویه مطبوع در ساختمان و هوادهی از این کانال‌ها، فن‌کوئل‌های کانالی میتوانند در پایانه‌های خروجی استفاده شوند و می‌توانند هوای تصفیه‌شده را به‌دلخواه گرم یا سرد نمایند؛ به سه شکل داکت فن کویل توکار سقفی، روکار سقفی و روکار ایستاده دیواری موجود هستند.

 

تقسیم بندی فن کویل‌ها از نظر تأمین هوای تازه

 

از نظر تامین هوای تازه به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند؛

اگر فن کویل فقط به عنوان گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار بگیرد، باید هوای تازه توسط سیستم هواساز مرکزی تامین شود. در این حالت هواساز از طریق یک کانال، هوای تازه را پس از فیلتر کردن، و در صورت نیاز تنظیم رطوبت آن، وارد ساختمان کرده و آن را توزیع می‌کند. 

 

اگر فن کویل علاوه بر سرمایش و گرمایش، هوای تازه مورد نیاز را نیز تامین کند، دیگر به هواساز مرکزی و تجهیزات آن نیاز نبوده و هوای تازه از طریق دریچه پشت فن کویل و توسط فن به درون محیط کشیده می شود. در این حالت کانال‌های توزیع کننده هوا از یک طرف به هوای آزاد بیرون از ساختمان راه دارند تا بتوانند هوای تازه را وارد ساختمان کنند و از طرف دیگر به اتاق ها و سالن ها.

جهت سفارش محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا  با ما تماس بگیرید 

 

فن‌کویل‌های ایستاده:

 

فن کویل‌های ایستاده هم شباهت بسیار زیادی به اسپیلت‌های ایستاده دارند. این مدل معمولاً مناسب فضاهای بسیار بزرگ است و دارای کویل‌های اب سرد و گرم است که دمندگی هوا از قسمت پایین انجام می‌شود و بخش دمنده در قسمت بالا تعبیه شده است.

در ادامه‌ی توضیحات بالا ممکن است برای شما سؤال باشد که کدام نوع مناسب است و کدام مدل را انتخاب کنید؟

به طور کلی میتوان گفت که فن کویل زمینی مساحتی از کف را اشغال و نوع دیواری نیز در معرض دید قرار می‌گیرد. نوع کاستی و نوع سقفی توکار در سقف نصب شده و فقط دریچه هوای خروجی از آن نمایان است. معمولاً در اکثر پروژه‌های مسکونی از نوع سقفی توکار استفاده می شود.

اگر در قسمتی از ساختمان به ظرفیت های هوادهی بالا نیاز باشد، مناسب ترین گزینه، نوع سقفی توکار خواهد بود.

در نوع کاستی چهار طرفه، هوای سرد و گرم به صورت یکنواخت و در چهار طرف از سقف به سمت پایین دمیده می شود و از آن بیشتر در محیط های اداری و تجاری  که دارای سقف کاذب هستند، استفاده می شود.

از نظر قیمت نیز نوع سقفی توکار در ظرفیت های هوادهی برابر نسبت به انواع دیگر بسیار کمتر است. 

  

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.