دریچه بازدید شیر آلات چیست

دسترسی به شیرآلات جهت تعمیر سیستم آب و فاضلاب هر ساختمانی ضرورت دارد؛ دریچه بازدید شیرآلات دربی است که معمولاً برای بازدید شیرآلات و دسترسی به آن‎ها به کار می‎رود. همان‌طور که میدانید تعمیر تأسیسات آب و فاضلاب به به طور قابل توجهی در افزایش عمر ساختمان و حفظ بهداشت تأثیرگذار است، به همین دلیل در کلیه‌ی ساختمان‌ها باید به تعداد کافی دریچه بازدید در محل شیرآلات و شیر فلکه‌ها نصب گردد تا تعمیر تأسیسات آب و فاضلاب ساختمان به آسانی انجام شود.

جهت سفارش محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا  با ما تماس بگیرید 

اصولاً از این نوع دریچه‌ها برای آن دسته از وسایلی استفاده می‌شود که نیاز است به صورت دوره‌ای سرویس شوند، میتوان گفت که این دریچه‌ها در ساختمان مانند یک محافظ عمل می‌کنند و مانع از ایجاد آسیب وسیله‌ای می‌شوند که این دریچه بر روی آن قرار گرفته است.

به دلیل حساسیتی که بعضی از این تجهیزات دارند، وجود دربی برای حفاظت بسیار لازم به نظر می‌رسد.  برخی مواقع نیاز است که دریچه بازدید در ساختمان در معرض دید قرار نداشته باشد، اجرای این مسأله نیز، پیچیدگی یا سختی خاصی ندارد و تنها نیاز است که بعد از تعبیه صد در صد دریچه در سقف آن را با پوشش‌هایی مثل کاشی و غیره پنهان کرد.

به منظور دسترسی آسان جهت سرویس‌های دوره‌ای دستگاه‌ها دریچه‌هایی هم رنگ و هم سطح با سقف نصب می‌کنند. اندازه این دریچه‌ها ارتباط مستقیم با توان خنک کننده‌ها دارند و هرچه دستگاه بزرگتر باشد دریچه نیز بزرگتر میشود.

ضمناً این دریچه‌ها برای شیرهای تأسیسات که در سقف کاذب جانمایی شده‌اند دسترسی آسان ایجاد کرده و در برخی قسمت‌ها که دریچه زیر فن کوئلی وجود ندارد، صرفاً بدین منظور از دریچه‌های بازدید تأسیسات استفاده می شود که کاملا مسطح و بدون شیار می باشند.

از این دریچه‌‌ها میتوان جهت بازدید تأسیسات مکانیکی از جمله محل Cleanout ها، محل نصب شیرآلات، زیر سیفون‌های فاضلاب و زیر رایزهای فاضلاب و همچنین بازدید تأسیسات و تجهیزات الکتریکی همچون تلفن، آنتن مرکزی، سیستم‌های اعلام حریق، شبکه کامپیوترو محل عبور کابل‌های برق مورد استفاده قرار گیرد.

 انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید 

جنس دریچه بازدید شیرآلات 

دریچه‌های بازدید شیرآلات از مواد اولیه مختلف مثل آلومینیوم، آهن و پلاستیک ساخته می‌شود. دریچه بازدید ساخته شده از آلومینیوم اکثراً دارای رنگ کوره‌ای است. اگر دریچه‌های بازدید شیرآلات پلاستیکی باشند، در مقابل رطوبت و نم محیط مقاوم می‌شوند، به همین علت در شمال و جنوب ایران بیشتر از این نوع جنس استفاده می‌شود؛ دریچه‌های بازدید تولید شده از پلاستیک ارزان و سبک نیز می باشند.

همچنین دریچه‌های بازدید دارای جنس استیل در فضاهای دارای کاربری ویژه یا رطوبت بالا و محیط‌های دارای آلاینده‌های اسیدی و خورنده کاربرد زیادی دارند. دریچه بازدید از جنس چوب ام دی اف هم تهیه می‌شود که این نوع جنس بیشتر برای دریچه بازدید تأسیسات الکتریکی ساختمان به کار می‌رود. دریچه بازدید شیرآلات در ابعاد، طرح ها و رنگ های مختلف با انواع قفل زیمنسی، کابینتی قابل تولید می‌باشد.

 

ویژگی‌های دریچه بازدید 

  • از مهم‌ترین ویژگی‌های این دریچه میتوان به نصب راحت و آسان آن اشاره کرد، در کنار این مورد میتوان به سرعت در اجرا در کنار راحتی نصب نیز اشاره کرد.
  • زیبایی بصری و معماری
  • قابل تولید در هر سایز بدون هیچ محدودیتی
  • محافظت در برابر آب، بلایای طبیعی، آتش سوزی در ساختمان
  • قابلیت نصب بر روی تجهیزات مختلف از خمله تلفن، کابل‌های مربوط به برق، سیستم اعلام آتش سوزی در ساختمان
  • قابلیت جدا شدن از قاب در موارد خاص و در صورت احساس نیاز
  • دریچه‌های بازدید تأسیسات و شیرآلات آلومینیومی مقاومت بالایی در برابر ضربه و حوادث دارند.
  • برای دریچه‌های بازدید تأسیسات و شیرآلات رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک استفاده می‌شود که مزیت استفاده از این نوع پوشش یکپارچگی و یکنواختی در سطح رنگ آمیزی شده است.
  • قابلیت تطبیق دریچه با رنگ موجود در محیط
  • قابلیت پنهان کردن از دید با پوشش‌های مختلف از جمله کاشی، چوب ام دی اف و یا هر پوشش دیگری
  • دارای سیم بکسل جهت محافظت از سقوط درب دریچه به پایین
  • دارای قفل مخفی فشاری
  • قابل تولید در سه حالت با قفل زیمنسی، قفل کابینتی، قفل چفتی و دریچه بازدید کانالی انگشتی 

 با محصولات دریچه دسترسی فن کوئل  توحید آشنا شوید.

 

اجزای تشکیل دهنده‌ی دریچه بازدید شیرآلات 

دریچه‌های بازدید شیرآلات معمولاً شامل اجزای فریم یا قاب دریچه و قفل می‌باشند. جهت ساخت صحیح این دریچه توجه به مواردی از قبیل اندازه گیری صحیح و صفر به صفر طول و عرض حفره محل نصب دریچه، قناس نبودن فریم، یکی بودن راستای قاب حفره بازدید شیرآلات با راستای دیوار و استفاده از درب کشویی در هنگام وجود مانع جلوی حفره نصب این دریچه تأثیر زیادی دارد. در صورت عدم رعایت این موارد نصب دریچه بازدید شیرآلات غیر ممکن شده، دریچه پس از نصب بدقواره به نظر می رسد و یا نمی‌توانید درب دریچه را باز و بسته کنید. 

موارد مصرف دریچه‌های بازدید شیرآلات 

  • همه‌ی موارد در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری
  • قسمت‌هایی که نیاز به سرکشی و بازدید شیرآلات و اتصالات و زیر فن‌کوئل‌ها دارند. 

برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید 

 

مراحل نصب و پیاده سازی 

  1. برای شروع پس از انتخاب نوع و شکل دریچه و اندازه‌گیری دقیق محل نصب دریچه باید برش پروفیل به وسیله‌ی اره برقی به منظور ساخت دریچه صورت گیرد. در این برش به ازای هر بعد از طول و عرض دریچه دسترسی شیرآلات یک سانتی متر بادخور در نظر گرفته می شود که این بادخور برای هر سمت به طور اختصاصی نیم سانتی متر است. 
  1. مرحله‌ی بعدی پیاده سازی دریچه بازدید شیرآلات شامل ساخت درب دریچه یک تا دو میل کوچکتر از قاب، استفاده از زه وار در حاشیه درب دریچه، پرس درب دریچه بازدید در محل قفل، اتصال درب توسط لولای ورقی به قاب، تعبیه به جای پیچ، رنگ آمیزی با رنگ پودری الکترواستاتیک و نصب دریچه می‌باشد.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید

    

هزینه دریچه بازدید شیرآلات 

یکی از عواملی که با هزینه دریچه بازدید شیرآلات ارتباط مستقیم دارد، نوع و جنس دریچه است. به عنوان مثال هر چه مواد اولیه به کار رفته در تولید دریچه بازدید گرانتر باشد، هزینه ساخت دریچه بازدید نیز بیشتر خواهد شد. 

اگر ویژگی‌های مورد نیاز دریچه بازدید شیرآلات ساختمانتان را نیز درست و دقیق تعیین نکنید، ممکن است دریچه بازدید ساخته شده مناسب محل نصب نباشد و بدون استفاده بماند. در اینصورت فقط هزینه اضافی به شما تحمیل شده است. جهت صرفه جویی در هزینه ها باید صفر تا صد کار تولید و اجرای دریچه بازدید شیرآلات را به افراد زبردست و ماهر محول کنید.

 

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.