دریچه سقفی چیست

دریچه سقفی طور کلی به دریچه‌هایی که از طریق سقف هوارسانی می‌کنند دریچه سقفی گفته می‌شود. برای کانال‌هایی که به صورت افقی در سقف ساختمان‌ها اجرا می‌شوند و دهانه‌ی انشعاب نیز از طریق سقف کاذب خارج می‌شوند از دریچه سقفی هوا استفاده میشود. شکل هندسی این محصول می‌تواند چهارگوش، گرد و تایلی باشد.این دریچه‌ها در مدل‌های چهارگوش یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه،  چهارطرفه، گرد، مشبک و خورشیدی طراحی و ساخته می‌شوند.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید 

دریچه‎های متفاوت قابلیت نصب بر روی انواع دیگر دریچه‌ها را دارند، به طور مثال دریچه سقفی ثابت تنظیم هوا به آسانی روی کانال چهارگوش و یا توسط یک تبدیل روی کانال گرد قابل نصب هستند.

در این نوع دریچه ها میزان بالای پخش هوا در فضای در فضای مورد استفاده باعث می شود میزان دما با سرعت خوبی به حد مطلوب برسد . همچنین با توجه به جهت پره ها در این نوع دریچه ها ، هوا با سرعت مناسب به سطح خواهد رسید.

از این دریچه‌ها اکثراً برای هوای رفت و گاهی اوقات برای برگشت هوا استفاده می‌شود.

 

کاربرد دریچه‌های سقفی 

  • انواع محیط‌های اداری، بیمارستانی و خانگی با ارتفاع سقف متفاوت
  • قابل استفاده در کاربردهای سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع
  • هوای رفت با الگوی توزیع هوای دیفیوزری کلیه دستگاه‌های تهویه مطبوع
  • جهت هوای رفت، برگشت و اگزاست با حجم هوای عبوری بالا

 با دریچه دسترسی فن کوئل آشنا شوید 

دریچه‌های سقفی چهارگوش 

میتوان گفت که دریچه‌های سقفی چهارگوش جزو پرکاربردترین دریچه‌ها محسوب می‌گردد؛ این دریچه‌ها به دلیل وجود پره‌های متوالی باعث انتقال یکنواخت هوا به صورت افقی می‌شود

.

دریچه‌های سقفی چهارگوش  

این نوع دریچه‌ها به دلیل داشتن ساختار متقارن خود باعث تعدیل هوا به کلیه جهات دریچه میشود، دریچه‎های سقفی چهار طرفه میتواند در جهت دمش و مکش هوا به کار رود و الزامی به وجود دمپر ندارد.

دریچه سقفی چهارطرفه هم میتواند بطور مستقل بر روی سقفی پیچ و نصب شود و هم میتواند بر محل حفره تایلهای سقف کاذب جانمایی و تعبیه شود . دریچه سقفی چهار طرفه باید بوسیله یک

باکس رابط یا طوقه ای به لاین اصلی هوا متصل شود.

جهت سفارش محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا با ما تماس بگیرید

 

دریچه سقفی چهارگوش سه طرفه 

این نوع دریچه همان طور که از نامش پیداست باعث پرتاب هوا به سه جهت مختلف می‌شود و ساختار پره‌های داخلی آن شکلی مانند U دارد.

 

دریچه سقفی چهارگوش دو طرفه 

این دریچه که به دریچه سقفی کنجی نیز معروف است با پره‌های قائم به یکدیگر ساخته شده و به شکل حرف ال تعبیه می‌شود و باعث هدایت هوا به دو جهت خاص می‌شود.

 

دریچه سقفی چهارگوش یک طرفه 

دریچه سقفی یک طرفه جهت هدایت هوای ورودی از سقف به یک جهت خاص به کار میرود، در واقع دریچه سقفی یکطرفه با پره‌های اریب، هوای خروجی از دهانه‌‌ی انشعاب کانال را لزوماً به یک مسیر خاص هدایت می‌کند. 

 

دریچه‌های سقفی چهارگوش کلاف پهن 

این نوع دریچه‎‌ها یکی از انواع دریچه‌های سقفی هستند و قابل استفاده در سقف تا ارتفاع 4 متر می‌باشد، این دريچه سقفی جهت هدایت هوا از یک تا چهار سمت در سیستم هوای رفت مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب محل نصب این دریچه بر روی سقف و دور از دیوار جانبی می باشد

.

دریچه‌های سقفی گرد 

دریچه‎های سقفی گرد در مدل‌های تخت و برجسته به دلیل داشتن یک خروجی کاملاً گرد، هوا را در تمام نقاط محیط انتشار می‌دهد. همچنین میتوان با استفاده از دمپرهای مخصوص در پشت این دریچه‌ها میزان دبی دلخواه هوا تنظیم و کنترل کرد. این دریچه‌های سقفی مانند مدل‌های چهارگوش علاوه بر رفت هوا برای برگشت هوا نیز قابل استفاده است.

از این دریچه‌های سقفی در محیط‌های مختلف و برای کاربری‌های مختلف میتوان بهره برد. در سقف‌های با ارتفاعات مختلف و در فضاهایی مانند فضاهای مسکونی و خانگی، اداری، تجاری، فروشگاه‌های بزرگ، ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، فضاهای بیمارستانی و درمانی، کارخانجات صنعتی از این مدل‌های دریچه سقفی استفاده میشود.

 انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید

 

قابلیت‌های دریچه‌های سقفی

 

  • دارای پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک
  • تولید از جنس آهن و آلومینیوم ضد زنگ
  • دارای رنگ‌های متفاوت از جمله سفید، کرم، استخوانی، قهوه‌ای و طوسی با توجه به درخواست مشتری
  • قابلیت نصب انواع دمپر برای کنترل هوادهی دریچه
  • قابلیت پخش یکنواخت و نامحسوس هوا
  • قابلیت هوادهی در مدل چهارگوش به صورت یک، دو، سه و چهار طرفه
  • دارای مدل‌های گرد به صورت تخت و برجسته

برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید

 

قیمت دریچه‌های سقفی 

اولین فاکتور برای تعیین قیمت دریچه سقفی جنس دریچه می‌باشد، آیتم‌های بعدی شامل نوع و مدل آن و سپس به زمان ساخت و کیفیت رنگ بستگی دارد.برای مثال قیمت دریچه سقفی هوا یک، دو، سه و چهار طرفه‌ی با جنس آلومینیومی (با دمپر و بدون دمپر)، در مقایسه با قیمت همین محصول با جنس آهن به طور حتم بالاتر خواهد بود.

دلیل اصلی بالا بودن قیمت دریچه‌های آلومینیومی، نوع ماده‌ی اولیه دریچه می‌باشد. این موضوع نیز به قیمت آلومینیوم در بازار مرتبط است که بالاتر از قیمت ورق آهنی می‌باشد. همچنین از جنبه‌ی دیگر، قیمت مدل‌های مشبک آلومینیومی بیشتر از قیمت دریچه سقفی در مدل‌های دیگر خواهد بود.

    

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.