فیلتر باکس چیست

 

به مجموعه‌ی کاملی از تجهیزات ورودی و یا خروجی هوا از آخرین نقطه‌ی انشعاب هوا فیلتر باکس گفته می‌شود. در طراحی این دریچه‌ها باید این نکته را در نظر بگیرید که حتما‍ً باید بدون درز باشند و قادر باشند به خوبی هوا را در جهت مناسب توزیع کنند. فیلتر باکس‌ها در سقف اتاق تمیز کار گذشته میشوند و با توجه به نوع کاربرد اتاق تمیز و کلاس آن در آن‌ها از فیلترهای مختلفی استفاده می‌شود.

جنس این فیلتر باکس‌ها اکثراً از گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک و یا استنلس استیل می‌باشد.

برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید

  

هدف از نصب فیلتر باکس چیست؟ 

  • از بین بردن هوای آلوده و جایگزین کردن هوای تازه و تمیز
  • قرار دادن چندین ورودی و خروجی
  • کم کردن صداهای داخل محیط

 

اجزای تشکیل‌دهنده‌ی فیلتر باکس چیست؟ 

  1. پلنیوم باکس: بدنه اصلی فیلتر باکس شامل یک باکس هوا است بنام پلونیوم باکس. جنس آن از ورق استیل یا ورق گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای استاتیک است. در نظر بگیرید که ابعاد و استاندارد های پلو نیوم باکس بسته به شرایط محیطی شما می‌باشد.
  2. فیلتر: یکی از مهم‌ترین بخش‌های فیلتر باکس فیلتر مورد نظر می‌باشد که بسته به شرایط محیط باید بین یکی از فیلترهای (هپا و آلپا) انتخاب کرد. توجه کنید که انتخاب نوع فیلتر به شما مربوط می‌باشد.
  3. داکت ورودی و خروجی: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات فیلتر باکس می‌باشد که کار ورود و خروج هوای تعبیه شده را انجام می‌دهد. این نوع قطعه در بالا یا رو به روی فیلتر باکس نصب می‌شود که هوا به خوبی وارد و خارج شود.
  4. دریچه تنظیم هوا اعم از( خورشیدی، گردابی و پانچ. )

 با دریچه دسترسی فن کوئل آشنا شوید  

 

در چه صنایعی از فیلتر باکس استفاده می‌شود؟ 

بیشترین کاربرد استفاده از فن باکس فیلتر را می‏توان در زمینه کاهش صدا، تعبیه چند ورودی یا خروجی هوا یا تمیز کننده هوا در نظر گرفت .

که با استفاده از باکس فن و نصب فیلترهای مورد نیاز متناسب با نوع کاربری در مسیر هوای ورودی باعث جلوگیری از آلودگی محیط و مانع از کم شدن عمر مفید فن برشمرد. به علاوه این فیلترها در جاهای مهمی مثل:

  • صنایع غذایی
  • صنایع بیوتکنولوژی
  • صنایع تجهیزات پزشکی
  • بیمارستان‌ها
  • آزمایشگاه‌ها و مناطق تحقیقاتی
  • صنایع دارویی
  • صنایع شیمیایی

استفاده می‌شوند.

با محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا آشنا شوید

دریچه خورشیدی 

نام این دریچه با الهام از نوع تابش اشعه‌های خورشید انتخاب شده است، که از پرتاب هوا به صورت عمودی و یا همگن یا افقی جلوگیری می‌کند. پرتاب آن به صورت چرخشی است که هوای فیلتر شده‌ی فیلتر باکس، با شتاب و فشار معقول و متناسب را به تمام نقاط محیط فضای اتاق وارد می‌کند. دریچه خورشیدی معمولا به طور تایلی در داخل حفره‌ی سقف کاذب، بصورت ترکیبی با پلنیوم باکس، جاسازی شده و نصب می‌گردد.

دریچه خورشیدی فیلتر باکس را می‌توان هم به صورت ثابت روی بدنه‌ی سقف یا دیوار نصب کرد، هم به صورت درب بازشونده و متحرک نصب کرد. 

کاربرد دریچه‌های خورشیدی 

از دریچه‌های خورشیدی در ساختمان‌های تجاری، اداری، منازل مسکونی و در حالت کلی در فضاهایی که ارتفاع سقف در محدوده بین 4 تا 6.2 متر می‌باشد میتوان استفاده کرد. این دریچه‌ها با حداکثر میزان کارایی خود جریان هوا را به صورت ثابت و متغیر، و حتی گاهی از مواقع که میزان حجم جریان هوا از حداکثر این میزان به حداقل آن کاهش پیدا می‌کند بهترین عملکرد را خواهد داشت. از دریچه‌های گردابی یا خورشیدی، هم برای هوای رفت و هم برگشت هوا میتوان استفاده کرد. در دریچه خورشیدی که برای برگشت هوا استفاده میشود با در نظر گرفتن سرعت، روی سطح دریچه و انجام محاسبات دقیق برای بدست آوردن اندازه و تعداد سوراخ‌های پانچ روی سطح آن، امکان حرکت ملایم هوا از روی دریچه، برای جلوگیری از هرگونه صدای اضافی، برای حفظ سطح مطلوب صدای داخل محیط در حد امکان میسر می‌گردد.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید  

 

مزیت‌های دریچه خورشیدی 

بهره‌گیری از تیغه‌های خودنگهدارنده، که با خم کاری و برش در سطح دریچه خورشیدی تعبیه میشود، باعث ایجاد یک سیستم واحد و یکپارچه در بدنه‌ی آن می‌شود. در نتیجه شست‌وشو و نظافت آن بسیار آسان‌تر از دریچه‌های مدل قدیمی و سنتی می‌باشد. از دیگر مزایای دریچه‌های گردابی یا خورشیدی می‌توان به طول پرتاب و سرعت مناسب و ظرفیت دبی هوای بالا اشاره کرد.

 

آیا امکان خراب شدن کانال‌کشی و فیلتر باکس وجود دارد؟ 

بله وجود دارد اگر به صورت درست کانال‌کشی نشود و به صورتی که گفته شده فیلترها بعد از،  از کار افتادن تعویض نشود امکان از کار افتادن دستگاه وجود دارد.

با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید 

 

پلنیوم باکس چیست؟ 

بدنه اصلی فیلتر باکس شامل یک باکس هوا است بنام پلونیوم باکس. جنس آن از ورق استیل یا ورق گالوانیزه با پوشش رنگ کوره‌ای استاتیک است. پلنیوم نقش واسطه را بین خط اصلی کانال هوای رفت و دریچه های خطی دارد. خاصیت اصلی این ابزار ایجاد میزان فشار همگن و یکسان در تمام طول دریچه است تا از تمام نقاط طول دریچه‌های خط هوا خارج شده و سرعت خروجی هوا در تمام طول دریچه خطی یکسان باشد.

معمولا پلنیوم‌ها به صورت تکه‌های یک متری در طول خط مورد نظر برای نصب دریچه خطی در کنار هم قرار می‌گیرند و دریچه تا طول قابل تولید به صورت یکپارچه روی آن‌ها نصب می‌گردد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این محصول قابلیت نصب دریچه‌های خطی بدون استفاده از پیچ است که به زیبایی نهایی کمک می‌کند.

  

 

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.