لوور انتقال هوا و دمپر

 

دمپر و لوور هوا نوعی وسیله کنترل جریان چند جزئی است که عموما برای تبدیل جریان هوای بزرگ به جریانی با فشار کم استفاده می‌شود. دمپرها معمولاً در کوره، کنترل مخازن تحت فشار و در سیستم‌های تهویه مطبوع (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) مورد استفاده قرار می‌گیرند. دمپرها به دو فرم موازی و شعاعی طراحی می‌شوند. دمپرهای موازی شبیه یک پرده کرکره‌ای متشکل از چندین پره مستطیلی در یک قاب مستطیلی است که در نتیجه جریان گاز به طور همزمان می‌چرخند.

دمپرها به طور عمده در دو طراحی موتوری و گرانشی در بازار وجود دارند. دمپرها به عنوان کنترل صنعتی، رفت و برگشتی، متعادل کننده، هوابند، مجزا کننده و یا محصولات تخلیه طراحی می‌شوند.

موتور دمپر چیست؟ 

موتور دمپر یا محرک الکتریکی دمپر در واقع یکی از انواع موتور می‌باشد که برای باز کردن و بستن یک دریچه با استفاده از نیروی الکتریکی به دو صورت کامل و تدریجی به کار می‌رود. این سیستم تنظیم جریان هوا را بر عهده دارد که در داکت‌ها، دودکش‌ها و کانال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور دمپر بر روی دمپر قرار می‌گیرد و  نحوی کاربرد دمپر را دارد با این تفاوت که موجب کارکرد اتوماتیک دمپر می‌شود.

جهت سفارش محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا با ما تماس بگیرید.

 

انواع دمپر

 

دمپر گرانشی 

معمولا در کاربردهای اگزوز فن افقی استفاده می‌شود. به طور معمول دمپرهای عمودی گرانشی شاتر نامیده می‌شوند. دمپرهای گرانشی موتور نداشته و نیازمند فشار هوا / جریان هوا برای باز شدن هستند.

 

دمپر موتوری 

به طور معمول در کاربردهایی که نیازمند آب بندی محکمی است استفاده می‌شوند. کاربرد عمده دیگر دمپرهای موتوری زمانی است که دمپر باید در مقابل فشار شدید هوا، نظیر بستن یک محدوده، کار

کند.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید  

 

لوورها 

از این تجهیزات در ورودی هوا یا اگزوزها، زمانی که هدف محافظت در برابر نفوذ آب باشد، استفاده می شوند. آنها دارای تیغه‌های ثابتی هستند. در صورتی که نیاز به قطع جریان هوا باشد، ترکیبی از

دمپر/ لوور پیشنهاد می‌شود.

 

انواع لوورها 

لوورهای صنعتی به 4 دسته تقسیم می‌شوند:

  1. لوور ثابت: این لوورها دارای تیغه‌هایی زاویه‌ای یا پره‌ای هستند که می‌توانند محفاظت خوبی در برابر نفوذ آب و هوا داشته و صدای محیط را کاهش دهند.
  2. لوور قابل تنظیم: این دسته از لوورها معمولاً با تیغه‌های پره‌ای طراحی می‌شوند.
  3. لوور ترکیبی: لوورهای ترکیبی دارای تیغه‌هایی هستند که در یک سطح از فشار استاتیکی شروع به باز شدن می‌کنند و با افزایش فشار به طور کامل باز می‌شوند. آنها ممکن است تیغه‌های دمپر رفت و برگشتی را داشته باشند و برای مقاومت در برابر خوردگی تماما از آلومینیم ساخته شوند.
  4. لوور اندازه‌گیری هوا: لوررهای اندازه‌گیری هوادارای تیغه‌های عمودی نزدیک به هم هستند که از ورود آب جلوگیری می‌‌کنند
  5. برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید  
  6. .

تفاوت‌ لوورها و دمپرها 

لوورها به صورت نوارهای زاویه داری هستند که اجازه عبور هوا و نور را میدهند، در حالی که دمپرها جریان هوا را تنظیم می‌‌کنند. لوورها و دمپرها عمدتا در سیستم‌های اچ ای وی سی برای جریان هوا استفاده می‌شوند. بسته به نیاز طراحی، می‌توان بین دمپر‌ها و لوروها یکی را انتخاب کرد. دمپرها همچنین می‌توانند هنگامی که به عنوان آشکارساز دود استفاده می‌شود، مانع عبور آتش و دود نیز شوند.

  • تفاوت اصلی بین لوور و دمپر در این است که تیغه‌های لوور ثابت بوده و حرکت نمی‌کند در حالی که تیغه‌های دمپر حرکت می‌کند.
  • به این ترتیب لورورها حرکتی ندارند، آنها کنترلی بر میزان جریان هوای ورودی نداشته و یک جریان استاندارد هوا را منتشر می‌کنند در حالیکه دمپرها قابل حرکت هستند و از این رو به عنوان یک کنترل کننده میزان جریان هوای عبوری عمل می‌کنند.
  • هر دوی دمپرها و لوررهایی که در سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شوند، به طور معمول از آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شوند.
  •  با دریچه دسترسی فن کوئل آشنا شوید 

اهمیت انتخاب دمپر مناسب 

جهت اطمینان از عملکرد مناسب دمپر، انتخاب دمپر مناسب برای سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است. در هر سیستم، ابعاد دمپر باید متناسب با حجم هوای طراحی شده باشد. عموما دمپرها در بخشی از سیستم تهویه در نظر گرفته شده و اندازه‌های آن باید به نحوی انتخاب شود که سرعت تهویه هوا و افت فشار مناسب برای سیستم ایجاد شود.

بنابراین در هنگام انتخاب دمپر مناسب برای یک محیط باید فشار عملیاتی، غلظت طراحی و میزان ماده اطفایی که قرار است تخلیه شود؛ همچنین وجود هر گونه نشتی، فشار حداکثری مجاز و زمان مجاز برای تخلیه در نظر گرفته شود.

با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید

 

:فاکتورهای انتخاب دمپرهای کنترل هوا :

  • اندازه فریم
  • سایز و نوع پره‌ها
  • درزبندی دمپر
  • اتصالات
  • بوش‌های متحرک
  • نحوه توزیع هوای خروجی از دمپر

     

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.