فیلتر هوای کولر آبی چیست

 

فیلتر هوای کولر آبی، فیلتری است که جهت جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا به درون کولر استفاده می‌شود، این فیلترها نوعی پوشش از جنس پلی استر است که به شکل‌های متنوعی تولید می‌شود. از هرکدام از این تکه‌ها برای پوشاندن یک بخش از کولر آبی استفاده می‌شود.

کولرهای آبی اغلب روی پشت‌بم یا در تراس نصب می‌شوند و در نتیجه همیشه در معرض آلودگی هوا، گرد و غبار و ریزآلاینده‌ها قرار دارند. به دلیل ساختار و عملکرد کولر آبی ممکن است زمان روشن کردن کولر، وارد خانه شوند. این وارد شدن ذرات به داخل خانه ممکن است برای شما مخصوصاً برای کسانی که دارای مشکلات تنفسی و قلبی هستند، باعث بیماری‌های متعددی شود. برای جلوگیری

از ورود آلودگی به داخل خانه می‌توانید از این فیلتر استفاده کنید.

با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید

ویژگی‌های فیلتر کولر آبی 

  • طراحی نوین و کاربردی
  • عایق گرما، سرما و صوت
  • فیلتر ذرات آلاینده موجود در هوا
  • قابلیت شست و شو
  • نصب سریع و آسان
  • قابلیت بازیافت
  • دارای 1 سال ماندگاری
  • مقاوم در برای ذرات آلاینده و گرد و غبار
  • صرفه‌جویی در مصرف آب و برق
  • افزایش طول عمر موتور کولر
  • توزیع یکنواخت هوا در محفظه کولر
  • مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست
  • ارائه شده در سایزهای مختلف
  • مقاوم در برابر قارچ و کپک

 با دریچه دسترسی فن کوئل آشنا شوید 

مزایای استفاده از فیلتر هوا در کولر آبی 

فیلتر کولر آبی، جنسی از الیاف پلی استر دارد و از ورود ذرات بیماری‌زا مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ و میکروب‌ها جلوگیری می‌کنند. این فیلتر، تمام ذرات را به خود جذب کرده و مانع از ورود ذرات به داخل خانه می‌شود.

همچنین وجود این فیلترها موجب فرایند تبخیری دوگانه آب کولر شده و درنتیجه باد کولر سردتر می‌شود.

با بستن فیلتر برای کولرهای آبی، در هنگام روشن کردن کولر، دیگر خبری از گردوخاک نیست. همیشه در ابتدای تابستان که کولر آبی را روشن می‌کنیم، مقدار زیادی گردوخاک همراه باد کولر از دریچه خارج می‌شود که این موضوع بسیار آزاردهنده است. اما با وجود فیلتر هوای کولر آبی، گردوخاک وارد نمی‌شود و با روشن شدن کولر، با مشکل کثیف شدن خانه روبرو نمی‌شوید.

برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید  

 

مزایای استفاده از فیلتر هوا در کولر گازی

 

فیلتر‌های کولر گازی ذرات کرد و غبار معلق در هوا را به خود جذب می‌کنند و با از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در در فضا سبب پالایش محیط می‌گردند. همچنین از مزایای این فیلترها می‌توان به از بین بردن بوهای کاذب و آلاینده‌ها و مواد شیمیایی اشاره کرد.

لازم است بدانید در کل کولرهای گازی مزیت‌های بیش‌تری نسبت به کولرهای آبی دارند و بر خلاف کولرهای آبی باعث بالا رفتن رطوبت محیط نمی‌شوند، به همین دلیل است که در شهرهایی که شرجه هستند به جای کولر آبی از کولر گازی استفاده می‌کنند.

فیلترهای هوا باعث می‌شوند که هوا به صورت یک دست در همه جا پخش شوند.

با محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا آشنا شوید

 

چه مشکلاتی در صورت تمیز نکردن فیلتر کولر گازی به وجود می‌آید؟ 

فیلتر هوای کولر گازی فقط برای کمک به تمیز نگه داشتن هوای محیط نیست؛ در حقیقت، نقشی اساسی در عملکرد درست سیستم شما ایفاء می‌کند. تعویض و یا تمیز کردن فیلتر هوا یکی از مهم‌ترین گام‌ها است که شما می‌توانید برای حفظ کولر گازی خود انجام دهید، چون همه این مسائل بالقوه را حل می‌کند، بهره‌وری انرژی را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند پولی را برای تعمیر خرج نکنید و کمک می‌کند در زمان روشن بودن کولر برق کمتری مصرف شود. 

  1. چرخه‌ی روشن و خاموش کوتاه می‌شود، علاوه بر استهلاک بالاتر قطعات، این روشن و خاموش شدن به معنی هدر رفتن انرژی و تغییرات دمای نامناسب است.
  2. فیلتر هوای کثیف جریان هوای سرد را تا حد زیادی محدود می‌کند و باعث کاهش دمای داخل پانل می‌شود.با در نظر گرفتن زمان کافی برای روشن بودن، پایین آمدن دما‌ی پانل می‌تواند باعث
  3. ایجاد یخ زدگی در داخل شبکه‌ها شود.
  4. دمای پایین پنل باعث می‌شود دمای سنسور محیطی پایین رفته و کولر به طور نامناسب روشن و خاموش شود و این به معنی سطح آسایش کم‌تر و پرداخت هزینه بالاتر است.یک فیلتر کثیف می‌تواند باعث ایجاد آلرژی در افرادی که در این محیط تنفس می‌کنند، شود. در صورت انباشته شدن گرد و غبار و عوامل آلرژی‌زا بر روی فیلتر کولر، آن ذرات آلرژی‌زا در هوایی که تنفس می‌کنید آزاد می‌شوند. با تمیز کردن فیلترها، هوای محیط در زمان کارکرد کولر تمیز خواهد شد.
  5. عوض نکردن فیلترهای کولر در طولانی مدت باعث به وجود آمدن هزینه‌های زیادی می‌شود. 

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید  

فیلتر هوای کولر را باید هر چند وقت یکبار عوض کنیم؟

 هر فیلتر کولر آبی صاف دم برای یک دوره استفاده طراحی شده است. یعنی از تابستان امسال که فیلتر هوای کولر آبی را متصل می‌کنید، تا تابستان سال آینده، نیازی به تعویض فیلتر ندارید. سال بعد که دوباره تصمیم به سرویس تابستانه کولر آبی گرفتید، زمان تعویض فیلتر کولر آبی است.

عده‌ای بر این باورند که می‌توان، فیلتر را شست و دوباره مورد استفاده قرار داد. اما این باور غلط است. زیرا با شستن فیلتر کولر آبی، خاصیت نانو آن از بین رفته و دیگر جلوی ورود ذرات را نخواهد گرفت. 

 

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.