دریچه کولر و انواع آنها

 

بدون شک در ساختمان‌های مسکونی و اداری پرکاربردترین نوع دریچه‌های هوا، دریچه‌ی کولر می‌باشد، به خصوص در روز‌های گرم تابستانی که همه از به دنبال رهایی از گرما هستند.

دریچه‌ی کولر به منظور انتقال هوای موجود در کانال کولر به داخل محیط مورد نظر استفاده میشود. امروزه برای مهندسین ساختمان‌ها و کارخانجات، کانال‌کشی و تعبیه دریچه کولر در جهت افزایش میزان آسایش افراد به امری ضروری و مهم تبدیل شده است. این دریچه‌ها در ابعاد و جنس‌های متنوعی ساخته می‌شوند. در بین دریچه‌های کولر، دریچه‌ی کولر آبی یکی از پرکاربردترین دریچه‌ها برای کاربران است که نوعی از دریچه‌های دیواری محسوب می‌شود. از آن جایی که بسیاری از خانه‌ها در سراسر کشور، البته بجز مناطق شرجی مانند شمال و جنوب کشور، از کولر آبی استفاده می‌کنند، این نوع از دریچه‌ها کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند.

. شاید برای شما سوال باشد که این دریچه‌ها در کجا قرار می‌گیرند؟ محل نصب دریچه‌ی کولر آبی روی پیشانی سقف کاذب می‌باشد. با محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا آشنا شوید.

 

انواع مختلف دریچه کولر 

 

دریچه کولر آلومینیومی 

این دریچه از جنس پروفیل آلومینیوم ساخته می‌شوند و دارای دمپر برای امکان تنظیم فشار هوا یا امکان انسداد ورود هوا را می‌دهد. پوشش نهایی این دریچه‌ها از رنگ کوره‌ای است و قاب این دریچه‌ها، پروفیل آلومینیوم و پره‌های آن از ورق آلومینیوم ساخته می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دریچه کولر میتوان به امکان تغییر جهت ایستای پره‌های عمودی که در جلوی دریچه قرار دارند اشاره کرد. در واقع به زبان ساده‌تر با تغییر مسیر این پره‌ها، هوای خروجی از دهانه به راحتی به چپ، راست، مستقیم و به طور کل به شکل دلخواه منتقل می‌شود.

ضخامت ورق پره‌های عمودی و افقی میزان مرغوبیت و یا عدم مرغوبیت این محصول را مشخص می‌کند. از عوامل مهم دیگر برای تعیین مرغوبیت محصول میتوان به نوع و کیفیت رنگ سطوح این دریچه‌ها اشاره کرد که معمولاً برای پوشش آن از رنگ کوره‌ای پودری استاتیک استفاده می‌شود.در اغلب موارد این دریچه‌ها به صورت دیواری مورد استفاده قرار میگیرند، البته استفاده از این دریچه‌ها در سقف هم مشکلی ندارد و ایرادی در کارکرد آن‌ها ایجاد نمی‌کندبرای نصب این دریچه‌ها از پیچ خودکار یا پیچ چوبی استفاده می‌شود با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید 

 

دریچه کولر آهنی 

: این دریچه دارای دمپر تنظیم میزان دبی هوا به محیط است که پره‌های دمپر به صورت افقی در پشت دریچه و پره‌های عمودی روی فریم اصلی دریچه باعث می‌شود که هوای داخل کانال به هر طرف بتواند هدایت شود.از این محصول نیز مثل دریچه‌های آلومینیومی میتوان به صورت دیواری و یا سقفی استفاده کرد.

نکته‌ای که باید در مورد ساخت این دریچه‌ها دقت شود؛ استفاده از ورق ضخیم در هنگام ساخت آن‌هاست. دقت در این موضوع به این دلیل است که دریچه در برابر فشار ورود هوا دچار صدای اضافی نشود و عمر استفاده از آن‌ها به بیشترین زمان افزایش پیدا کند.

شباهت‌های دریچه کولر آهنی و آلومینیومی زیاد است اما از تفاوت‌های آن‌ها میتوان به جنس ساخت دریچه کولرهای آهنی اشاره کرد که از ورق روغنی می‌باشد.

یکی از نکات مهم در زمان ساخت دریچه کولر آهنی، تعبیه ی محل پیچ یا اصطلاحاً خزینه‌ی پیچ بر روی فریم قبل از انجام عملیات رنگ کردن آن می باشد. نوع رنگ این دریچه کولر نیز بصورت کوره‌ای و پودری الکتروستاتیک می‌باشد.  برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید

 

دریچه کولر چوبی 

امروزه با توجه به پیشرفته شدن تجهیزات در زمینه‌ی صنعت چوب و ام دی اف، تولید و مصرف محصولات مربوط به آن نیز بسیار بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است. با توجه به ظاهر زیبا و دکوراتیو بودناین دریچه‌ها ، تولید این نوع دریچه ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کارفرمایان و طراحان دکور بسیار بیشتر از قبل از آن‌ها در ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

نکته ای که در ساخت دریچه‌های چوبی و ام دی اف دارای اهمیت است استفاده از صنعت سی ان سی در فرایند تولید این نوع دریچه می‌باشد. این دستگاه‌ها قدرت مانور خوبی برای ساخت، تولید و مصرف انواع محصولات چوبی را به سازنده و مصرف کننده ارائه می‌دهند با دریچه دسترسی فن کوئل آشنا شوید.

قیمت دریچه کولر 

همان‌طور که میدانید به دلیل تغییر قیمت‌های روزانه، نمیتوان مبلغ دقیقی را برای این محصول یا هر محصول دیگری تعیین کرد.اما  عوامل موثر بر قیمت آن‌ها را میتوان تشریح کرد.قیمت دریچه کولر برای دریچه‌های دیواری و مدل‌های دیگر بر اساس متراژ و نوع متریال متفاوت است

به طور دقیق میتوان گفت که قیمت دریچه کولر کاملاً به جنس تشکیل دهنده‌ی آن بستگی دارد و همان‌طور که مشخص است قیمت دریچه کولر که از جنس آلومینیوم باشد، از دریچه کولر آهنی بالاتر است.

همچنین میتوان گفت که قیمت دریچه کولری که دارای دمپر باشد از دریچه کولر بدون دمپر بالاتر است.برای تعیین قیمت از موارد دیگری نیز استفاده می‌شود، به طور مثال ساختار دریچه کولر.

.یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت، کیفیت رنگ دریچه است. 

دریچه کولر طرح قدیم و دریچه کولرهای مدرن 

بطور سنتی از زمان‌های بسیار قبل دریچه کولر بصورت دمپر ورقی که بصورت حجمی باز و بسته می‌شود، ساخته می‌شد. این نوع دریچه کولر از دو بخش نما و دمپر تشکیل شده است که نمای بیرونی این دریچه کولر ( طرح قدیم.) با نمای بیرونی دریچه کولر طرح جدید تفاوتی نداشته و تفاوت دقیقا همان‌طور که گفته شد به نوع، جنس و ساختار دمپر این دریچه کولر برمی‌گردد. در دریچه کولر طرح قدیم از ورق آهنی روغنی یا گالوانیزه استفاده می‌شود و توسط یک دسته دمپر از روی فریم دریچه کولر باز و بسته می‌شود.

اما در دریچه کولر طرح جدید نوع دمپر از تیغه های کم عرض‌تر تشکیل شده که امکان نفوذ باد کولر از این تیغه‌ها نسبت به دمپر دریچه کولر طرح قدیم بیشتر است. تیغه‌های دمپر طرح جدید افقی و تیغه های دمپر دریچه کولر طرح قدیم عمودی می‌باشد

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید

ویژگی‌های دریچه کولر مدرن:

  • ایجاد کنترل بر روی دریچه کولر در جهت تنظیم مقدار و جهت باد خروجی
  • حذف نیاز به دسترسی فیزیکی در جهت تنظیم میزان و جهت باد خروجی
  • تعبیه امکانات لازم برای تنظیم میزان باد بر حسب نیاز و سلیقه افراد
  • بهینه‌سازی و بازمهندسی دریچه
  • ارتقاء سطح نیاز رفاه مصرف کننده
  • افزایش میزان رضایت مشتریان
  • جلوگیری از اتلاف انرژی  

 

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.