دریچه بازدید کناف چیست

 

امروزه در بیشتر ساختمان‌ها نقاطی در نظر گرفته می‌شود که برای مواقع اضطراری قابل دسترسی باشند و بتوان از آن‌ها بازدید کرد، برای این کار در این نقاط از دریچه بازدید یا همان دریچه دسترسی استفاده می‌شود. این دریچه، در انواع مختلف و ابعاد گوناگون جهت نصب و استفاده در سقف و دیوار، طراحی و ساخته میشود. با استفاده از این دریچه بازدید کناف، بازدید و تعمیر تأسیسات بالای سقف کاذب یا درون فضای دیوارها خیلی آسان می‌شود. ساختار این دریچه ها شامل یک قاب فلزی اصلی سبک، ظریف و در عین حال مقاوم و نیز یک قاب درب است که پنل گچی داخل آن قرار می‌گیرد. جهت باز و بسته کردن درب دریچه، از یک لولای فلزی استفاده شده که عملکرد آن را آسان می‌سازد. همچنین جهت رعایت اصول ایمنی علاوه بر لولای فنری، از یک کابل ظریف هم جهت اتصال قاب درب به قاب اصلی و مهار آن استفاده می‌شود.

ایمنی بالا، وجود یک کابل ظریف در پشت دریچه که از یک سو به قاب اصلی و از سوی دیگر به قاب درب متصل است، مانع از سقوط ناگهانی درب شده و باعث ایمنی محصول می‌شود. این کابل توسط

یک چفت به قاب دریچه متصل شده است. 

با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید 

مراحل نصب این دریچه‌ها به چه صورت است؟

 

  1. علامت‌گذاری محل نصب دریچه با استفاده از قاب دریچه
  2. برش پانل با توجه به ابعاد مورد نظر
  3. قرار دادن قاب اصلی دریچه داخل دیوار و پیچ کردن آن به پانل
  4. و در آخر نصب قاب درب دریچه

 

ویژگی‌های دریچه‌های کناف چیست؟

 

  • قابلیت نصب سریع و آسان
  • قیمت مناسب
  • دارای سیم بکسل برای محافظت از سقوط دریچه‌ها
  • طراحی زیبا
  • صرفه‌جویی در فضا
  • قابلیت جدایی درب از فریم در صورت نیاز
  • استحکام بالا به دلیل جنس پروفیل‌های قاب دریچه‌ها
  • قابلیت نصب کاشی، کاغذ دیواری و یا هر نوع پوشش دیگری بر روی دریچه‌ها
  • قابلیت تطابق رنگ با محیط اطراف
  • قابلیت نصب بر روی کلیه سقف و دیوارها

با محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا آشنا شوید.  

این دریچه‌ها در چه نقاطی کاربرد دارند؟

 

از دریچه بازدید کناف برای نقاط لوله‌کشی، بازدید از محل نصب شیرآلات فاضلاب، محل نصب دستگاه ضد حریق و یا بازدید از تاسیسات الکتریکی و الکترونیکی مانند تابلوهای تلفن و کابل‌کشی اینترنت، شبکه‌های کامپیوتری، جعبه تقسیم برق و تلفن، عبور کابل‌های برق، محل نصب آنتن مرکزی و یا مودم بی‌سیم و در تمامی مناطقی که دسترسی به سقف و پشت بام نیاز است، میتوان استفاده کرد. 

دریچه داکت تأسیساتی: 

دریچه داکت تاسیسات در کلیه محل‌هایی که نیاز به دسترسی به شیرفلکه های آب، برق و تأسیسات است نصب میشود. جنس ساخت دریچه‌های داکت تاسیساتی میتواند از آلومینیوم و یا آهن باشد. برای باز و بسته کردن دریچه نیز از قفل‌های کابینتی میتوان استفاده کرد. دریچه داکت تاسیساتی به شکل یک درب یا دو درب قابل ساخت است. ظاهر این دریچه‌ها را میتوان با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع چوبی و سنگ به شکل دکوراتیو تولید کرد.

 برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید 

دریچه بازدید چفتی: 

دریچه بازدید چفتی هم یکی از انواع دریچه‌های دسترسی است. این دریچه جهت استفاده در کلیه مکان‌هایی که نیاز به دسترسی به شیر آلات و تجهیزات و تاسیسات دارند کاربرد دارد.

این مدل از درب بازدید با توجه به سفارش مشتری، محل نصب و شکل محل نصب و بدون محدودیت ابعادی و شکل قابلیت ساخت دارند. جنس این دریچه دسترسی از آلومینیوم و از رنگ پودری کوره‌ای الکترواستاتیک در ساخت آن‌ها استفاده شده است. از این دریچه بازدید در تاسیسات بیمارستان‌ها، ادارات و کارخانجات میتوان استفاده کرد.

دریچه بازدید تأسیسات آب و فاضلاب:

 

دریچه بازدید تاسیسات آب و فاضلاب برای دسترسی و امکان رفع انسداد لوله‌ها، زانوها، سیفون‌ها و اتصالات آب و فاضلاب به کار می‌رود. در هر سیستم آب و فاضلاب باید به تعداد کافی دریچه بازدید در محل نصب شیرآلات و هم‌چنین سه راهی‌ها یا زانوها و یا سیفون‌های فاضلاب که در مسیردیوارها عبور کرده، نصب گردد.

دریچه بازدید تاسیسات آب و فاضلاب هم برای دسترسی به لوله‌های آب و شیرآلات مربوطه و همچنین برای دسترسی به گلوگاه‌های سیستم فاضلاب و هم برای پوشش نمای این تأسیسات به کار می‌رود.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید.. 

دریچه بازدید فن کویل: 

دریچه بازدید فن کویل عموماً برای بازدید وتعمیر فن کویل‌های سقفی طراحی و ساخته می‌شود و به اپراتور این امکان را می‌دهد که بصورت دوره‌ای بتواند دستگاه فن کویل را به آسانی چکاپ و تعمیر کند.

سیستم دستگاه فن کویل به عنوان چرخاننده‌ی هوا در محیط عمل می‌کند، بنابراین دارای یک فن دمنده و هم‌چنین یک بخش مکنده می‌باشد که جهت کارایی سیستم مکنده باید بر روی درب دریچه بازدید فن کویل امکان مکش هوا را ایجاد نمود، به همین خاطر دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف طراحی و تولید می شود که عبارتند از:

  • دریچه بازدید فن کویل ساده
  • دریچه بازدید فن کویل شیاردار
  • دریچه بازدید فن کویل خطی 30 درجه
  • دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی
  • دریچه بازدید فن کویل گل سقفی
  • دریچه خطی فن کویل خطی با طرح اسلوت
  • دریچه بازدید فن کویل مشبک
  • دریچه بازدید فن کویل چوبی یا ام دی اف

 با دریچه دسترسی فن کوئل آشنا شوید.  

دریچه بازدید لولا‌دار با قفل: 

دریچه بازدید لولادار با قفل یکی دیگر از انواع دریچه‌های بازدید و دسترسی محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های دریچه‌های بازدید لولایی این است که درب، در حال باز بودن از ساختار دریچه کاملا جدا نمی‌شود و همیشه با کمک لولا به ساختار فریم متصل میماند. از ویژگی‌های این دریچه می‌توان به: دارای چفت و قفل برای باز و بسته کردن درب جهت امنیت بیشتر، قابلیت نصب بر روی انواع سقف‌ها و دیوارها، قابلیت ساخت در دو نوع چفتی و قفل‌دار، قابلیت ساخت با ورق آلومینیوم، گالوانیزه و یا استیل ضد زنگ اشاره کرد. قابل ذکر است که این دریچه‌ها رنگ پودری کوره‌ای الکترواستاتیک دارند.

   

 

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.