کانال فلکسیبل چیست

کانال فلکسیبل نوعی لوله است که می‌تواند به راحتی در زوایای مختلف خم شود. این لوله‌ها در جنس‌های گوناگونی ساخته می‌شوند که به علت انعطاف بی نظیر، سبکی و سهولت و سرعت در مورتوجه کارفرمایان و مهندسین در پروژه‌های ساختمانی، تجاری، مسکونی و اداری قرار گرفته‌اند.

کانال‌های فلکسیل در بسیاری از پروژه‌های کانال کشی دستگاه‌های داکت اسپیت، فن کویل‌های سقف و انواع انشعاب‌های اصلی و فرعی در تهیه محیط به کار می‌روند، امروزه این کانال‌ها بهترین جایگزین برای کانال‌های هوای سنتی هستند.

این محصول از مواد منعطف مانند پلی اورتان ( PU ) و پی وی سی ساخته شده است که اکثراً دارای سیم مارپیچ فولادی هستند تا انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند و از آن‌ها به عنوان محافظ برای جلوگیری از ایجاد آسیب به تشکیلات و کابل‌های پروژه‌های ساختمانی و تأسیساتی استفاده می‌شود.کانال فلکسیبل در انواع مختلف با مواد اولیه متنوع و با کاربردهای وسیع تولید می‌شود و به بازار . عرضه می‌گردد.

با محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا آشنا شوید.  

 

مزایا و ویژگی‌های کانال‌های فلکسیبل: 

  • بدنه‌ی آلومینیومی، این کانال‌ها نوعی عایق حرارتی نیز به حساب می‌آیند که این نکته جهت افزایش عمر کابل‌ها بسیار مهم می‌باشد.
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • سطح صاف، این ویژگی سبب کاهش هزینه‌های عملیتی در پروژه‌ها می‌شود.
  • وزن سبک و کم
  • عمر زیاد
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید و گرد و غبار
  • سرعت بالا در نصب و راه‌اندازی
  • دارای خواص آنتی باکتریال
  • توانایی استفاده در هر محیط و پروژه‌ای
  • سهولت در برش و تکه کردن کانال‌ها
  • ظاهری شیک و زیبا
  • هزینه‌ی اندک در تهیه و دسترسی آسان
  • وجود عایق حرارتی در بدنه‌ی داخلی

با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید 

دسته بندی کانال‌های فلکسیبل بر اساس شکل هندسی: 

    کانال‌های چهارگوش: 

این کانال‌ها در بسیاری از موارد جهت انتقال هوا در سیستم‌های توزیع هوا، تهویه‌ها و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. انتخاب نوع مناسب کانال چهارگوش با توجه به ظرفیت‌های محیطی و در نظر گرفتن مواردی مثل صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از افت فشار امکان‌پذیر است.

کانال‎های چهارگوش برای انواع دستگاه‌های تهویه، دستگاه‌های هواساز، داکت اسپیلت‌ها و کولرهای آبی قابل مصرف است.

از مزایای این کانال می‌توان به سرعت بالا در راه‌اندازی و اجرا، عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت، قیمت منایب کالا و سهولت در طراحی اشاره کرد، در کنار این مزیت‌ها دارای معایبی مثل: کمبود فضا، احتمال نفوذ گرد و غبار به داخل کانال و وزن سنگین نیز هستند.

 برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید

 

       کانال‌های گرد: 

برای این نوع کانال‌ها هیچ‌گونه محدودیت فضایی وجود ندارد، تنوع از لحاظ سایز، ابعاد، متراژ، ضخامت ورق و جنس و متریال؛ آن‌ها را جهت استفاده در کاربری‌های متفاوت آماده کرده است. در کانال‌های فلکسیبل گرد مانند کانال‌های چهارگوش از مکانیزم گالوانیزسیون استفاده شده است، استفاده از ورق گالوانیزه موجب می‌گردد تا مقاومت این کانال‌ها در برابر ضربه‌ها و عوامل خارجی بالا برود. ظاهر گرد این نوع کانال‌ها سبب برتری آن‌ها در مقایسه با کانال‌های چهارگوش می‌باشد.

در خصوص مزایا می‌توان به مواردی مثل: وزن و حجم بسیار کم، ظاهری زیبا و مستحکم، تنوع در جنس استیل و آلومینیوم، کاهش صدا در حمل و نقل و عدم افت فشار اشاره کرد.کانال‌های گرد دارای هزینه‌ی بالا، سرعت عمل پایین و تعمییرات بسیار سخت می‌باشند که از جمله عیب‌های این نوع کانال‌ها به حساب می‌روند.

 با دریچه دسترسی فن کوئل آشنا شوید. 

 

انواع کانال‌های فلکسیبل:

 

  1. فویلی آلومینیومی:

این کانال با انعطاف‌پذیری بالا و وزن سبک، مقاومت دربرابر گسترش شعله، مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی و همچنین قیمت بسیار مقرون به صرفه گزینه‌ی ایده‌آلی برای کاربران محسوب می‌شود

  1. کانال فلکسیبل برزنتی نخ‌دار:

 این کانال دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ارتعاش و صوت می‌باشد و ساختار آن از الیاف پلی استر روکش شده با PVC و فنر تشکیل شده است.

  1. کانال فلکسیبل کومبی:

یکی از پرکاربردترین انواع کانال‌های فلکسیبل محسوب می‌شود و جهت انتقال هوا در مسیرهای رفت و برگشت هوا به کار میرود. از مزایای این کانال میتوان به مقاوت در برابر رطوبت و ارتعاش اشاره کرد.

  1. کانال فلکسیبل PVC:

از این کانال‌ها در تهویه مکان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی و همچنین در کارخانجاتی صنایعی که با غبار و آلاینده‌ها در ارتباط هستند استفاده می‌شود.

  1. کانال خرطومی مکش:

این نوع از کانال‌های فلکسیبل دارای سطح داخلی صاف می‌باشد و در برابر سایش دارای مقاومت بالایی هستند. این کانال‌ها دارای انعطاف‌پذیری بالا بوده و به دلیل ساختار PVC در برابر پارگی هم بسیار مقاوم هستند.

  1. کانال فلکسیبل نسوز:

این کانال‌ها مقاوم در برابر دمای بالا تا +260 درجه‌ی سانتیگراد هستند. کانال فلکسیبل نسوز علاوه بر داشتن مقاومت بالا وزنی سبک دارد و در برابر جمع شدن نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

  1. کانال فلکسیبل خرطومی آلومینیومی:

گستره دمایی این کانال آلومینیومی بین 20- تا 170+ درجه سانتیگراد است. این کانال‎ها در برابر رطوبت مقاوم هستند و به دلیل قابلیت فشردگی زیاد و وزن سبک به راحتی بسته‌بندی و حمل می‌گردند.

 

در آخر نکته‌ای که حائز اهمیت است طریقه‌ی نصب درست این کانال‌هاست، زیرا در صورت عدم نصب صحیح هزینه‌ی صرفه جویی شده در خرید محصول به زودی باید صرف پرداخت قبض برق بالا شود. قبل از هرکاری لازم است با سازنده‌ی ساختمان خود تماس بگیرید تا اطلاعات لازم درباره‌ی الزامات و مشخصات کانال فلکسیبل مناسب را دریافت کنید؛ در غیر این صورت تعیین ابعاد کانال نیازمند انجام برخی  .محاسبات مهندسی است.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید.

 

برای نصب کانال‌های فلکسیبل چه تجهیزاتی لازم است؟ 

برای نصب این کانال‌ها تجهیزاتی مثل: چاقوی مخصوص، سیم‌چین، چسب داکت، کاردک، انبردستی، پیچ گوشتی، بست کمربندی پلاستیکی، بست فلزی و چسب ماستیک لازم است.

   

 

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.