کلاهک پشت بامی یا لوور

کلاهک پشت بامی به منظور تخلیه دود و آلاینده لول های ونت و همچنین به عنوان کلاهک هودهای صنعتی از کلاهک های پره ای استفاده می کنند که قابل ساخت با ورق گالوانیزه و ورق روغنی می باشد.

از کلاهک پره ای عموما برای پوشاندن رایزر تاسیسات در پشت بام، دودکش موتورخانه ، تخلیه اکسیدکربنِ متساعد شده از شومینه و پکیج، تخلیه دود و آلاینده لول های ونت و همچنین به عنوان کلاهک هودهای صنعتی استفاده می کنند. این پایه و گریل های خروجیِ هوا دو قسمت اصلی کلاهک پره ای می باشند. طراحی ساخت و اجرای سیستم ​کلاهک بام به لحاظ سیستم و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
لازم به توضیح است که برای خروج هوای مرده در محیط هایی چون فضای داخل سوله یا کارگاه که سقف آنها به صورت شیروانی می باشد از کلاهک بادی استفاده می شود که به وسیله نیروی باد کار می کند و هوای داخل سوله یا کارگاه را تهویه می کند.

برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید 

دهانه خروجیِ داکت و کانالِ هواکشها و دودکشها که در بام از رایزر خارج میشوند جهتِ در اَمان ماندنِ داکت و کانال ازعواملِ فرسایشی مثلِ باران، برف و باد و همچنین عدمِ آسیب رسانی به دستگاه های مکنده و یا دیگ و مشعلِ موتورخانه ها بواسطه ی این عواملِ تخریبی و فرسایشی از انواع کلاهک در انتهای داکت یا کانال استفاده میشود.جهت جلوگیری از استهلاکِ زودرسِ کلاهک، مخصوصا کلاهکِ دودکش های موتورخانه، سطحِ کلاهک با ضدِزنگ نسوز و رنگ کوره ای پوشش داده میشوند.کلاهکهایی که جهتِ کانال هودهای موادِ اسیدی تعبیه میشود برای جلوگیری از خورندگیِ اسیدی با ورق استیلِ نگیر با عیارِمخصوص،ساخته میشوند. 

ساختار کلاهک پشت بامی: 

ساختار کلاهک پره‌ای یا بامی  از دو قسمت اصلی از جمله پایه و گریل های خروجی هوا تشکیل شده است. ارتفاع استاندارد پایه ی آن 30 سانتی متر و تعداد پره ها یا گریل چهار پره می باشد. اما در نظر داشته باشید که منعی در اندازه و ارتفاع پایه ی کلاهک پره ای و تعداد پره ها، وجود ندارد.

سقف کلاهک پره ای بصورت متنوع از قبیل “یک شیب”،”دوشیب” و همچنین بصورت هلالی قابل طراحی و ساخت می باشد. در پایینترین نقطه ی پایه لبه ای سه سانتی به بیرون یا به داخل تعبیه می گردد که نوع نشیمن در محل مورد نظر را تعیین می کند.

اگر کلاهک پره ای از چهار وجه یا چهار بعد آزاد باشد و موانعی از قبیل دیوار یا موارد دیگر وجود نداشته باشد، آنرا بصورت چهارطرف گریلی می سازند. اما اگر در اطراف آن، یک یا دو طرف دیوار وجود داشته باشد، بصورت دو یا سه طرفه ساخته میشود.

کلاهک پره ای هم بصورت چهارگوش و هم بصورت گرد با پره های گرد قابل ساخت و کاربرد می باشد. معمولا این کلاهک ها بصورت چهارگوش و گونیا ساخته می شود، اما در مواردی که نشیمن گاه یا زیرکار ناگونیا باشد باید از الگو و زوایای چهارضلعی نشیمن گاه تبعیت نمود و آن را مطابق شابلون پایه ساخت.

محاسبه ی ارتفاع پایه و تعداد پره ها از مهمترین عوامل افزایش راندمان کلاهک های پره ای در تخلیه دود و موارد دیگر کاربردی این محصول می باشد.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید

انواع کلاهک های پشت بامی:

 

  • کلاهک اچ گرد
  • کلاهک اچ چهارگوش
  • کلاهک پره‌ای گرد
  • کلاهک پره‌ای چهارگوش
  • کلاهک طرح چینی
  • کلاهک طرح آلمانی
  • کلاهک بادی گردان
  • کلاهک زانویی با زاویه باز
  • کلاهک با پوشش نیم گرد۳

 محصولات دریچه دسترسی فن کوئل  توحید آشنا شوید 

اجرای کلاهک بامی:

کلاهک یا گریل دودکش (دریچه لوور هوارسان بامی) از جنس ورق سیاه آهنی و گالوانیزه و در ابعاد، اشکال و رنگ های مختلف ساخته میشود که از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • بدنه: تمامی اجزا روی بدنه سوار میشود. ارتفاع بدنه در حالت استاندارد ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر است ولی قابل تغییر میباشد.
  • پره ها: پره ها دارای زاویه ۳۵ درجه بوده و طوری طراحی شده اند که مانع از نفوذ باد و آب شوند. فاصله پره ها از هم ۵ سانتیمتر و هر کلاهک دارای ۴ پره میباشد که بسته به نیاز قابل تغییر است.
  • تاج: تاج بالاترین قسمت کلاهک است که مانند چتر مانع نفوذ آب به لوله ها و محفظه میشود.
  • آب چکان: آب باران از طریق سوراخ هایی که برای پیچهای کلاهک ایجاد شده وارد سقف و دیوارها میشود. 

با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید  

مزایای کلاهک بامی: 

  1. با توجه به ساختار موازی و گریلی پره های کلاهک پره ای که به شکل پره Z طراحی شده است، امکان نفوذ گرد و غبار، ریزگرد، آب باران و برف و دیگر آلاینده ها به درون آن از بین می رود.
  2. با توجه به ظاهر نامناسب انتهای لوله های ونت در بام، می توان با تجمیع خروجی تمام لوله های ونتی که در کنار هم قرار دارند و جانمایی آنها در داخل پایه ی کلاهک پره ای ، جلوه ای زیبا در بام ایجاد نمود.
  3. با توجه به ساختار پره ای یا گریلی کلاهک ، امکان نفوذ آب باران یا برف به فضای داخلی و زیرین به صفر می رسد. در واقع ساختار این محصول به گونه ای می باشد به خودی خود راه نفوذ آب را از بیرون به داخل مسدود کرده و به هیچ عنوان نیازی به استفاده از چسب یا مواد، برای آببندی نیست.

 

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.