دریچه بازدید تاسیسات

پیش از آن که بخواهیم به توضیح در مورد دریچه‌های بازدید تأسیسات بپردازیم، بهتر است .به صورت عمومی در ساختمان ها محل ها و نقاطی وجود دارد که به صورت اضطراری و یا بر حسب نیاز باید مورد بازدید قرار بگیرند. به همین منظور در زیر این قسمتها دریچه بازدید یا دریچه دسترسی جهت بازدید در نظر گرفته میشود. بدین ترتیب امکان دسترسی به این نقاط به سادگی و راحتی امکان پذیر خواهد بود. این دریچه ها با قرارگیری در محل های نصب شیر آلات و نیز بخش هایی از رایزرهای ساختمان موجب سهولت دسترسی به سیستم های انتقال و تاسیسات در زمانهای تعمیر، سرویس و یا بازدید می شوند.

 با محصولات دریچه دسترسی فن کوئل  توحید آشنا شوید.

این دریچه ها را می توان در انواع مدل های چفتی ( کابینتی )، بند انگشتی و با قفل زیمنسی و از جنس آلومینیوم با رنگ کوره‌ای، طراحی و تولید کرد. بیشترین کاربرد دریچه بازدید تأسیسات در قسمت تأسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان می باشد. برای مثال ایجاد دسترسی در بخش تأسیسات مکانیکی شامل ایجاد کلیه دسترسی‎ها برای تمیز کردن فاضلاب، رایزرهای فاضلاب، شیر فلکه ها، تجهیزات نصب شده جهت کنترل فن کوئل‌ها یا داکت فن کوئل‌ها.

دریچه‌های دسترسی و بازدید همچنین برای ایجاد دسترسی در قسمت تأسیسات الکتریکی شامل دسترسی و بازدید کلیه رایزرهای برق، اف اف، تلفن، آنتن و سیستم های اعلام حریق، تابلوهای برق،

جعبه های تقسیم و جعبه های کنترلی، شبکه کامپیوتر، سیستم های تلفن داخلی بکار برده میشوند.

قیمت دریچه بازدید کناف را از توحید بخواهید 

این نوع دریچه‌ها از 3 نوع متریال تولید می‌شوند:

  1. دریچه آلومینیومی با فریم و بدنه از جنس آلومینیوم با رنگ کوره‌ای
  2. دریچه آهنی با فریم و بدنه از جنس ورق روغنی و گالوانیزه با رنگ کوره‌ای
  3. دریچه چوبی ام دی اف با روکش پلی یورتان

 

انواع دریچه‌های بازدید تأسیسات:

 

دریچه بازدید تأسیسات فن کویل: 

دریچه بازدید تاسیسات فن کویل در حقیقت برای بازبینی از دستگاه فن کویل های سقفی طراحی میشود و این امکان را به اپراتور میدهد تا به صورت دوره ای توانایی چکاپ و بررسی از دستگاه فن کویل را داشته باشد. در واقع دستگاه فن کویل نوعی سیرکولاتور یا متعادل کننده هوا میباشد که هم دارای فن دمنده و هم سیستم مکنده است . به همین دلیل برای سیستم مکنده  روی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل باید شیارهایی برای مکش هوا ایجاد نمود. دریچه‌های بازدید تاسیسات فن کویل انواع مختلفی دارد از جمله:

 

دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ساده: 

 دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ساده در مواردی کاربرد دارد سیستم برگشت هوای فن کویل توسط کانال رابط از محیط تغذیه میشود . در این صورت دریچه بازدید تاسیسات احتیاج به منفذ عبور هوا ندارد .در این مدل از دریچه بازدید تاسیسات حتما باید درب دریچه زیر فن کویل کاملا مسدود باشد . این مدل دریچه بازدید تاسیسات فن کویل دارای دو مدل فریم ۳ و ۵ سانتی میباشد و در دو مدل لولایی و وزنه ای تولید میگردد . در مدل لولایی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل به وسیله قفل زیمنس بازو بسته میشود ، اما در مدل وزنه ای درب دریچه بازدید تاسیسات به طور کامل از فریم جدا شده و بعد از چکاپ دستگاه روی نشیمن خود جایگذاری میشود . دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ساده به وسیله رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داده میشود .همچنین به وسیله پیچ مخفی و یا پیچ از روی نما در محل مورد نظر نصب میشود .

 

دریچه بازدید تأسیسات فن کویل شیاردار: 

از دریچه بازدید تاسیسات فن کویل شیار دار زمانی استفاده میشود که هوای برگشت دستگاه فن کویل باید مستقیما از زیر دستگاه تامین شود .در این حالت باید روی درب دریچه زیر فن کویل شیار و منافذی تعبیه کرد.

با انواع دمپرهای صنعتی آشنا شوید  .  

دریچه بازدید تأسیسات فن کویل خطی 30 درجه: 

 دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی ۳۰ درجه زمانی استفاده میشود که دستگاه نیاز به مکش هوا از زیر فن کویل را دارد .ساختار این دریچه بازدید تاسیسات به این گونه است که یک دریچه خطی ۳۰ درجه روی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل نصب میشود.

 

دریچه بازدید تآسیسات فن کویل گل سقفی: 

 این دریچه بازدید تاسیسات از زیباترین و پر فروش ترین نمونه های دریچه بازدید تاسیسات فن کویل میباشد که در دو نوع تک گل و دو گل تولید میگردد .در حقیقت عمل مکش هوا از طریق شیارهای پله ای انجام میشود واگر نیاز به مکش بیشتری باشد از شیار مله ای دو قلو استفاده میشود .این پله ها یا گل ها هم در حاشیه و هم در قسمت داخلی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل طراحی و اجرا میگردد. درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل گل سقفی به صورت وزنه ای و لولایی تولید میشود.

 

دریچه بازدید تأسیسات فن کویل خطی با طرح اسلوت: 

 اگر در محیطی دریچه دمش هوا طرح خطی اسلوت اجرا شده باشد ،هنگام استفاده از دریچه بازدید تاسیسات فن کویل برای هماهنگی بیشتر از دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی با طرح اسلوت استفاده میشود . در حقیقت یک دریچه خطی طرح اسلوت روی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل نصب میشود و البته تمام سطح دریچه بازدید تاسیسات ازطریق رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشانده میشود.

برای قیمت دریچه خطی اسلوت تماس بگیرید   

دریچه بازدید تأسیسات آب و فاضلاب: 

برای دسترسی و بازدید از لوله ها ، سیفون ها ، زانوها و اتصالات آب و فاضلاب و رفع انسداد آن ها ، از دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات آب و فاضلاب استفاده میشود . با این روش احتیاج به تخریب مسیر لوله ها و دیگر تاسیسات نیست . از مزیت های دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات اینست که بر روی سیستم های تاسیساتی پوشش مناسبی نصب میشود و امکان دسترسی به این تاسیسات داده میشود . به همین دلیل باید در محل نصب شیر آلات و سه راهی ها و یا سیفونهای فاضلاب که از مسیر دیوارها عبور کرده به تعداد کافی دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات آب و فاضلاب به کار گرفته شود . ابعاد دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات باید به گونه ای باشد که که امکان بازرسی و تعمیرات به راحتی به تعمیر کار داده شود.

 

دریچه بازدید تأسیسات فن کویل ترکیبی: 

برای بازدید و دسترسی و تعمیر دستگاههای فن کویلی که به هوای برگشت زیادی نیاز دارند از دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ترکیبی استفاده میشود . ماهیت دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ترکیبی از ورق آلومینیوم است و سطح بدنه آن با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشانده میشود. ظاهر این دریچه بازدید تاسیسات بسیار زیباو دکوراتیو میباشد . درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ترکیبی به دو  صورت لولایی و وزنه ای تولید میگردد. 

جهت سفارش محصولات تجیهزات کانالی و کانال فلکسیبل هوا  با ما تماس بگیرید  

دریچه بازدید تأسیسات استیل: 

از دریچه بازدید تاسیسات استیل در فضاهایی با کاربری ویژه مثل اتاق های تمیز یا فضاهایی که داخل آنها رطوبت بالایی وجود دارد مثل استخرها و محیط هایی که در آن آلاینده های اسیدی و خورنده وجود دارد، استفاده میشود.

 

دریچه بازدید تأسیسات پلاستیکی: 

مواردی از قبیل رطوبت و نم باعث میشود در بعضی مکان‌ها امکان استفاده از دریچه بازدید تاسیسات از جنس آلومینیوم یا چوب وجود نداشته باشد . بهترین گزینه برای این محیط ها استفاده از دریچه بازدید تاسیسات پلاستیکی میباشد. به همین دلیل در شمال و جنوب کشور بخاطر شرجی بودن و رطوبت بالا استفاده از دریچه بازدید تأسیسات پلاستیکی با استقبال زیادی مواجه شده است.

 

ویژگی‌های عمومی دریچه بازدید تأسیسات:

 

  • قابلیت نصب بر روی کلیه سقف ها و دیوارها
  • سهولت و سرعت در نصب
  • قابلیت ساخت در انواع سایز ها
  • صرفه جویی در فضا و طراحی زیبا
  • قابلیت رنگ آمیزی در رنگ های مختلف و منطبق با محیط
  • رنگ آمیزی دریچه ها به صورت کوره ای الکترو استاتیک

   

ارتباط با ما

گروه صنعتی توحید

دفتر مرکزی:  بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، بین خوش و قصرالدشت
پلاک ۲۴۷ گروه صنعتی توحید
نمایندگی: تهران دستغیب غربی پلاک ۲۰۴
کارخانه: شهرک صنعتی نصیرآباد خیابان سرو ۱۴ پلاک ۸

تلفن: 66373131 - 66838229       فکس: 66837319
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
لطفا فیلد های خالی را پر کنید
© کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به گروه صنعتی توحید می باشد.